Dacia CARE

Service- och reparationsavtal för privatpersoner

Med Dacia Care får du full kontroll på kostnaderna för service, underhåll och reparation av din bil, samtidigt som andrahandsvärdet på bilen säkras eftersom den kan bibehållas i toppskick. Med Dacia Care service- och reparationsavtal får du trygghet till ett förmånligt månadspris, från 229 kr/månad (gäller 3 år och 1000 mil/år).

Ett heltäckande serviceavtal för maximal trygghet

I längden lönar det sig att alltid göra förebyggande underhåll på bilen istället för att vänta tills något händer. Dessutom kör du tryggt och problemfritt och undviker oväntade utgifter. Dacia Care täcker service, underhåll och nödvändiga reparationer inkl. slitagedelar och kan tecknas på nya bilar upp till 12 månader. Längden på avtalet anpassas från 3-5 år och med beräknad körsträcka upp till 2.500 mil/år.

Fördelar med Dacia Care

  • Full kontroll på kostnaderna för service, underhåll och reparation
  • Ett säkrat andrahandsvärde genom att bilen hålls i toppskick
  • Nationellt service- och reparationsavtal

 

Gör ditt val och se direkt vad det kostar.

Livet ska vara enkelt. Därför har vi tagit fram en enkel prislista för Dacia Care med en fast kostnad per månad, oavsett om du väljer Duster, Sandero eller Logan MCV.

Kr/månad*1.000 mil/år1.500 mil/år2.000 mil/år2.500 mil/år
3 år229269399439
4 år329369429499
5 år369399499679

Detta ingår i Dacia Care

Du betalar en fast kostnad per månad.
Allt nedanstående ingår.

Underhållsservice

Förutom ordinarie service enligt fabrikens rekommendationer så täcker vårt servicepaket många av de extra kostnader som man i vanliga fall behöver betala vid en service. Även byte av kamrem ingår.

  • Säkerhetskontroller
  • Funktionalitetskontroller
  • Byte av motorolja/oljefilter/packning
  • Intervalltillägg (t.ex. kupéfilter, tändstift, luftfilter, kamrem).
  • Slitagekontroller
  • Air condition påfyllning
  • Kylarvätska

Byten av slitdelar

Som på vilken bil som helst slits vissa delar med tiden, var lugn vi byter ut dessa delar och självklart byter vi till Dacia originaldelar.

  • Bromsdelar
  • Fjädring
  • Dämpare
  • Kopplingsdelar
  • Glödlampor
  • Batteri
  • Partikelfilter
  • Katalysator
  • Torkarblad

Reparation/Byte av (förlängd garanti)

Vi förlänger även fabriksgarantin under hela perioden för att ge dig och din bil fullt skydd.

  • Motor
  • Växellåda
  • Turbo
  • Styrelektronik
  • Insprutning
  • Svänghjul
  • Drivaxel
  • Styrning
  • Chassi
  • AC/ECC
  • Koppling
  • Bromssystem

 

  • Signalering
  • Fjädring
  • Drivknut och led
  • Avgassystem
  • Katalysator
  • Partikelfilter
  • Elektronisk utrustning
  • Strålkastare
  • Dörrar och rutor
  • Inredning
  • Speglar

 

Dacia Assistance
  • Hjälp på vägen vid driftsstopp
  • Alla dagar, dygnet runt

Vanliga frågor

När startar avtalet?

På bilens första registreringsdatum till lika bilens garantistartdatum.

Vilka betalningsalternativ finns?

E-faktura, autogiro, bankgiro, kontoöverföring.

Varför får jag ingen faktura?

Det kan bero på att adress eller email inte är korrekt i våra system.

Vänligen kontakta care.nordic@renault.com om du saknar faktura.

Kan jag få Care servicefakturan på min leasing- eller lånfaktura?

Inte idag.

Vad menas med reparationsavtal?

Reparationsavtal är inte att förknippa med bilförsäkring eller vagnskadeförsäkring, utan avser utbyte av delar som betraktas som slitagedelar vid behov t.ex. bromsbelägg, torkarblad, kopplingsdelar…

Om jag kör mer än vad avtalet säger?

Du kan närsomhelst utöka körsträckan eller förlänga avtalsperioden innan avtalet löpt ut.

Det enda du behöver göra är att meddela din återförsäljare eller care.nordic@renault.com att du vill utöka och eller förlänga ditt avtal.

Vad händer om jag kör upp alla mil i förtid?