Få full kontroll på kostnaderna för service, underhåll och reparation.
I längden lönar det sig att alltid göra förebyggande underhåll på bilen istället för att vänta tills något händer. Dessutom kör du tryggt och problemfritt och undviker oväntade utgifter.
Dacia Care täcker service, underhåll och nödvändiga reparationer inkl. slitagedelar och kan tecknas på nya bilar upp till 12 månader. Längden på avtalet anpassas från 3-5 år och med beräknad körsträcka upp till 2.500 mil/år.
FÖRDELAR MED DACIA CARE
Dacia Care service- och reparationsavtal erbjuder dig trygghet till ett förmånligt månadspris, från 259 kr/månad (gäller 3 år och 1000 mil/år).
Du betalar en fast kostnad per månad. Allt nedanstående ingår.
UNDERHÅLLSSERVICE
Förutom ordinarie service enligt fabrikens rekommendationer så täcker vårt servicepaket många av de extra kostnader som man i vanliga fall behöver betala vid en service. Även byte av kamrem ingår.
BYTEN AV SLITDELAR
Som på vilken bil som helst slits vissa delar med tiden, var lugn vi byter ut dessa delar och självklart byter vi till Dacia originaldelar.
REPARATION/BYTE AV (FÖRLÄNGD GARANTI)
Vi förlänger även fabriksgarantin under hela perioden för att ge dig och din bil fullt skydd.
DACIA ASSISTANCE
Hjälp på vägen vid driftsstopp. Alla dagar, dygnet runt
NÄR STARTAR AVTALET?
På bilens första registreringsdatum till lika bilens garantistartdatum.
VILKA BETALNINGSALTERNATIV FINNS?
E-faktura, autogiro, bankgiro, kontoöverföring.
VARFÖR FÅR JAG INGEN FAKTURA?
Det kan bero på att adress eller email inte är korrekt i våra system. Vänligen kontakta care.nordic@mobilize-fs.com om du saknar faktura.
KAN JAG FÅ CARE SERVICEFAKTURAN PÅ MIN LEASING- ELLER LÅNEFAKTURA?
Fn finns inte den möjligheten. Fakturering sker separat från Renault Finance Nordic (Mobilize Financial Services).
VAD MENAS MED REPARATIONSAVTAL?
Reparationsavtal är inte att förknippa med bilförsäkring eller vagnskadeförsäkring, utan avser utbyte av delar som betraktas som slitagedelar vid behov t.ex. bromsbelägg, torkarblad, kopplingsdelar…
OM JAG KÖR MER ÄN VAD AVTALET SÄGER?
Du kan närsomhelst utöka körsträckan eller förlänga avtalsperioden innan avtalet löpt ut.
VAD HÄNDER OM JAG KÖR UPP ALLA MIL I FÖRTID?
Antingen utökar du miltalen eller gör en avräkning med slutfaktura. Vänligen kontakta care.nordic@mobilize-fs.com för att erhålla nytt pris och genomföra ändringen.