EN NY STIL FÖR DACIA

Vi förnyar vårt löfte att leverera enkelhet, hållbarhet och tillgänglighet – ny logotyp, nya färger och ett helt uppdaterat utbud.

Logan och Spring är ej tillgängliga i Sverige.

Dacia fortsätter att utvecklas med tiden och anpassar sig alltid för att passa dina behov. Efter att ha uppdaterat hela vårt fordonssortiment öppnar vi ett nytt kapitel genom att förnya vår varumärkesidentitet, vilket gör den mer distinkt och modern.

Fram tills nu har Dacias nya varumärkesidentitet varit synlig i kommunikationen men nu även på våra bilar. 
I Sverige kommer det vara möjligt att beställa de uppdaterade bilarna efter sommaren med leverans i början på 2023. 

UPPTÄCK DACIA

VAD ÄR NYTT?

Dacia Link-emblem

Emblemet har ett D och C som sitter ihop. Detta symboliserar det starka bandet och tilliten mellan Dacia och företagets kunder (därav namnet ”Dacia Link”).

Du kommer att se det på alla våra modeller: framparti, navkapsel, multimediagränssnitt med mera.

Logotyp

Fem bokstäver i en minimalistisk design som speglar varumärkets andemening: hållbart och enkelt.

Kolla in logotypen på alla våra bilars exteriörer och interiörer.

Färger

Vi presenterar den nya färgen: Dusty Kahki.

Den här khakifärgen är inspirerad av naturen och slår an tonen för en ny färgpalett som har anpassats för hela utbudet.

Utrustningsnivåer

Vi kommer att byta namn på våra utrustningsnivåer för att göra fordonsutbudet ännu tydligare.

Access och Essential är de mest prisvärda versionerna. Expression är vårt kärnutbud. Journey är den mest utrustade, medan Extreme är perfekt för utflykter.

NYFIKEN PÅ SLUTRESULTATET?

Se våra modellers nya design