40%
minskad bränsleförbrukning41/3
mindre CO2-utsläpp5Hybridteknik låter dig återvinna en stor del av den kinetiska energin som en bil med förbränningsmotor förlorar vid inbromsning.
Det finns två körlägen att välja mellan: standard D-läge, som låter dig sakta ner med motorbromsen som på en bil med förbränningsmotor, och B-läge - som accentuerar inbromsning under retardationsfaser och ökar batteriladdningen. B-läget är perfekt i stan eller vid bergskörning.
Motorns arkitektur, som kombinerar två elmotorer, en förbränningsmotor och ett elektriskt batteri, ger Jogger HYBRID 140 dynamisk prestanda. Särskilt tydligt blir det vid acceleration.
Tekniken minskar också effektivt CO2-utsläppen och bränsleförbrukningen.
* Gäller vid köp eller billån av en ny Jogger 7-sits senast 30/9 2024. Avser 3-års Dacia nationellt serviceavtal - Körsträcka totalt 50 000 km (ordinarie ca. frånpris 7 700 kr), samt vinterdäck på stålfälg (ordinarie ca. frånpris 12 600 kr).
1) Angivna priser är rekommenderade priser inklusive moms och lokala avvikelser kan förekomma och gäller t.o.m 30/9 2024. Dacia reserverar sig för eventuella felskrivningar. Bilen på bilden är extrautrustad.
2) Smarta Billån med Dacia Finans via Santander Consumer Bank: rek. månadskostnad baserad på 30% kontant, rörlig ränta 7,25% (sep-24), 36 månader, 54,05% restskuld, uppläggningsavgift 995 kr och aviavgift 59 kr/mån tillkommer, effektiv ränta 8,04%, 3-månaders låneskydd ingår för privatpersoner 18-64 år. Sedvanlig kreditprövning sker. Med reservation för ändringar och lokala avvikelser.
3) Privatleasing med Dacia Finans via Santander Consumer Bank: rek. pris inkl. 3 års service, 0 kr kontant, 36 mån, rörlig ränta per sep-24, uppläggningsavgift 995 kr och aviavgift 59 kr/mån tillkommer. Körsträcka 10 000 km/år. Onormalt slitage och övermil debiteras. 3 månader privatleasingskydd ingår för personer 18-64 år. Sedvanlig kreditprövning sker. Gäller vid kundorder senast 30/9 2024. Med reservation för ändringar och lokala avvikelser.
4) enligt körcykel för stadsmiljö, jämfört med en likvärdig förbränningsmotor beroende på körförhållandena
5) jämfört med en förbränningsmotor